piątek, 7 kwietnia 2017

zupa z kapusty, ziemniaków i białej kiełbasy

.

     Wiosna, jak to wiosna, raz rozpieszcza ciepełkiem (jak w ubiegły weekend), a raz mżawką i przymrozkiem. :)
     Dziś jest naprawdę chłodno i nieprzyjemnie, zatem czas na rozgrzewającą i sycącą zupę z bardzo prostymi składnikami, które po połączeniu są naprawdę smaczne. Przepis pewnie niektórym jest znany z dzieciństwa. Znajoma opowiadała, że do takiej zupy jej mama robiła porządne zabielenie z mąki i śmietany, czyli na bogato. :))) Ale taka prosta wersja też jest pyszna.



ZUPA Z KAPUSTY, ZIEMNIAKÓW I BIAŁEJ KAPUSTY

1 mała główka kapusty białej (lub ½ główki dużej)
5-6 lasek białej kiełbasy
5-6 średnich ziemniaków
1 marchewka
ok. 2 l gorącej wody lub bulionu
1-2 liście laurowe
½ łyżeczki majeranku
½ łyżeczki cząbru
sól, pieprz (do smaku)

- w sporym garnku zagotować wodę lub bulion,
- do gorącej wody dodać pokrojone w kostkę ziemniaki, dodać liść laurowy i posolić, gotować około 8-10 minut (ziemniaki powinny być półtwarde),
- dodać pokrojoną drobno kapustę, marchewkę i białą kiełbasę,
- doprawić pieprzem, majerankiem i cząbrem,
- gotować do miękkości warzyw.

***
     Ja użyłam parzonej białej kiełbasy i najpierw obrałam ją ze "skórki", dopiero po takim zabiegu pokroiłam w kostkę i dodałam do zupy. Jeśli mam surową kiełbasę, to najpierw ją sparzam w osobnym garnku, a potem kroję i dodaję do zupy.
     Zupę można zagęścić mąką ze śmietaną lub zasmażką.

***
     Jak to bywa z takimi zupami - najsmaczniejsza jest gdy się trochę przegryzie, czyli na drugi dzień. :)
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:)

Related Posts with Thumbnails